basketmatch

Kom hem från skolan 10 igår, spenderade alltså 14 timmar där, rekoooord! När skolan var slut gick jag direkt till dansträningen och hjälpte till där, ååh jag önskar att jag kunde dansa, så himla häftigt! Efter det var det dags för basketlagets första hemma match så det var fullt på läktarna. Jag kan förklara lite hur det går till på en skolmatch, i min skola i alla fall. Verkligen alla kommer och kollar, stöttar och hejar, speciellt när vi möter ett lag som heter Hawley, det är våra rivaler och alla blir som galna. På dom matcherna klär vi oss i helsvart, blackout night kallar vi det för. Innan varje match ställer vi oss upp, vänder oss mot flaggan med handen på hjärtat och lyssnar på nationalsången, oftast är det någon från skolan som sjunger med vårat skolband spelandes, det låter väldigt häftigt! Sen ställer sig alla basketspelare på rad och blir presenterade, de kastar även ut varsin signerad minibasketboll till publiken, jag måste bara fånga en någon dag, har ju en volleyboll redan så det bara är så. Sen börjar matchen och vi står upp tills vi tagit våra första poäng. 

Matchen var hur spännande som helst, 50 sekunder kvar och det stod 58-58, kändes som i en film haha! Tyvärr förlorade vi med 4 poäng men vi tar igen det nästa gång!! Ja det var väl lite om hur en match oftast ser ut här, jag önskar verkligen att Sverige hade skolsporter, tror skolan skulle bli så mycket roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0