December

Idag är det första december, tänkte bara säga det i fall någon hade glömt! Men inte bara det, jag firar min 100 dag här i staterna. Kan knappt fatta det, tiden har gått såå himla fort! Trots det känns det som en evighet sedan jag var i Sverige, jag vet inte det är svårt att förklara hur det känns. Men hur som helst, det sönade igår och jag hoppas att det fortsätter för jag vill verkligen ha en vit december, trött på allt grått nu faktiskt. Plus att vi köpte tre snöskotrar så det skulle ju vara hur kul som helst att få använda dom, även om jag själv inte får åka på grund av reglerna vi utbytesstudenter har. På tal om utbutesstudenter, på söndag ska jag iväg på en julfest EF annordnar, jag åkte ju hit med STS och har PAX som organisation här men min värdmamma känner många som arbetar för EF så jag har varit med på många av deras aktiviteter, det är jag glad för då PAX inte gör ett jota för mig här. Har faktiskt bara haft kontakt med min områdesrepresentant en gång under dessa 100 dagar.. Tur att jag klarar mig väldigt bra utan en sådan! Inför festen ska vi ta med oss någon form av maträtt från vårt land, ska laga köttbullar (ingen jul utan dom!) och sedan även en julklapp för 15 dollar, den ska passa både tjejer och killar så jag har inte kommit på något bra än. Vi får se vad det blir, måste komma på något riktigt bra, hmmmmmm. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0