Frågor

Fick några frågor här för ett tag sedan som jag tänkte svara på här och nu.

Hej! Jag har en fråga som jag hoppas att du kanske kan svara på. Jag funderar på att åka som utbytes student till antingen USA eller Australien men det är så svårt att välja organisation! Vilka åkte du med och är du nöjd med ditt val?
Bra blogg föresten!

Jag åkte med organisationen STS För dom kändes mest rätt just då. Överlag är jag nöjd men det är småsaker om gjort mig irriterad vissa stunder. Ibland har det känts som jag inte fått den hjälp jag behövt och svar på det frågor jag undrat över. Jag förstår att det många undomar som åker med dom och jag vet att vissa är riktigt nöjda! Jag skulle förmodligen inte valt någon annan organisation men jag önskar bara att de skulle varit till bättre hjälp och stöd, det handlar ju faktiskt om ett år i ett helt annat land! Men ett stort plus för STS är deras förberedelseläger jag åkte på i mars i år. Vi var cirka 50 utbytesstudent från runt om i Sverige som samlades i ett jättemysigt ställe på västkusten i Göteborg. Vi fick lära oss massa saker om USA, fick massa tips om hur vi kunde göra det bästa av vårt år och fick prata med gamla utbytesstudenter. Verkligen guld värt! Jag har fortfarande kontakt med ett par stycken som nu också är i USA och det är jättekul att kunna prata och relatera till allt vi upplever, vi är ju i princip i samma situation och vet vad vi går igenom! 

En annan sak att tänka på innan man åker iväg är betalningen. Jag tror det stod att det skulle kosta runt 70 000 men det kommer definitivt inte sluta på den summan kan jag tala om! Det är massa saker som inte ingår i det belopet och som man istället måste betala för själv. Försäkring exempelvis, jag vet inte exakt hur mycket det kostar men några 1000-lappar, sen även alla sprutor jag var tvungen att ta, hälsokontrollerna och allt sådant! Jag skulle säga att det slutar på lite över 100 000 vilket är MYCKET PENGAR, sen ska man ju kunna leva här också vilket inte är gratis men så mycket billigare än i Sverige. Men det är sååååå värt det i slutändan skulle jag säga! Tänk på allt du lär dig och får uppleva, det är inget pengar kan köpa om du förstår vad jag menar. 


heeej, har bara en kanske lite konstig fråga haha :p hur mycket kostade uggsen där borta i staterna? :)

Hej! Mina kostade 159 dollar + skatt så det blev väl 167 vilket ungefär är 1200 kr. Det finns både billigare och dyrare modeller men hur som helst så är det väldigt mycket billigare än uggsen i Sverige ;)

Hoppas ni fick svar på era frågor och undrar ni något mer är det bara att fråga! Jättekul med frågor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0