Football

Igår var jag på min livs första fotbollsmatch, amerikans fotboll det vill säga. Det var HUR KUL SOM HELST!!!! Plus att min skola vann med typ 29-7, utklassning på hög nivå hehehe. Synd att det var en 2 timmars bilfärd till själva matchen annars hade det nog kommit fler och supportat, men vi var fler än hemmalaget i vilket fall. Alla seniors hade på sig sina zubaz och trots deras utseende var det riktigt häftigt att alla vi såg likadana ut. Själva reglerna är jag inte direkt haj på än men det kommer, vet nu att man får 6 poäng när man gör en touch down och efter det har man chansen att få ytterligare 1 eller 2 poäng genom att antingen sparka (1) eller kasta in bollen (2). Det sista vart lite luddigt men jag förstår.. typ.. nästan.. inte.. Men det kommer!

Idag bär det av mot ett ställe som heter Medora, det ligger i North dakota alltså grannstaten till Minnesota och lyssna, jag ska sova i ett tält första natten PLUS att det finns skallerormar där. Mmm vi får väl se hur det går. Andra natten byter vi dock tältet mot ett 5 stjärningt hotell så det jämnade ut sig lite där.. Det ska ridas, ätas och tittas på country music, är faktiskt väldigt taggat måste jag säga! 

Hoppas allt är bra där hemma och med alla andra! 

Ha det så bra sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0