Igår

Första dagen här spenderades först med att vänta på att Lori skulle komma hem, när hon väl gjorde det så åkte vi runt här så att jag kunde lära känna Moorhead lite bättre. Vi stannade på några affärer och jag blev ett per nikeskor och en sovtröja rikare. Det betydde ju även att jag blev några dollar fattigare men inte i närheten av vad jag skulle blivit i Sverige. Mina skor kostade 90 dollar plus att jag av någon konstig anledning fick 15 dollar rabatt. Så jag fick dom för 75 dollar vilket just nu är detsamma som 474 kr, vilket kap va?

När vi var klara med det åkte vi hem igen och började med maten, vi har ett eget trädgårdsland här så vi gick ut och hämtade morötter, bondbönor, tomater, paprika och gurka till salladen och till det serverades grillad lax, det var hur-gott-som-helst. Sen kom hennes grannar över för att umgås lite, killarna fortsatte bygga på uteplatsen de snart är klara med och vi gick ut på en promenad. Jag var otroligt trött igår kväll så jag gick och la mig redan vid 10, sen kunde jag inte sova längre än till 6. Jetlag alltså.. 

Nu sitter jag och kollar på Beverly Hillbillies haha, långt ifrån mitt favoritprogram om man säger så. Lori kommer hem vid halv 3 för att klockan 3 ska vi vara i skolan för att bestämma mitt schema, efter det ska jag träffa en tjej som heter Nicole. Hon ska köra mig till skolan varje dag så det ska bli kul att få träffa henne. Hon spelar även Vollyboll och sjunger i kören vilket även jag vill göra så det kan vara bra att känna någon där när man kommer som helt ny in i ett lag. 

Jag återkommer om vilka ämnen jag valt sen, ha det bra sålänge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0