American christmas!

Ååh jag har haft en så himla bra jul här borta i staterna! Vi började den 23 med familj, öppnade alla julklappar från varadra (jag fick hur mycket fint som helst!!), åt mysig middag tillsammans och sedan åkte vi en timme norr ut till Jamies föräldrar för att fira där resten av helgen. Här firar man jul den 25 egentligen men vi öppnade alla julklappar från den sidan av famijen på julafton så det blev som i Sverige på den punkten! Vi åt jättegod italiensk mat, väldigt juligt måste jag säga! Nää men det var hur gott som helst! Jag fick lära mig massa nya kortspel och sen spelade vi även poker. Sammanlagt tror jag vi var 27 personer där på julafton så det var fullt hus! Men det var jättekul att få träffa alla nya människor. Detta var verkligen "a once in a lifetime experience" och jag är jätteglad att jag fick chansen att uppleva den och hur hjärtlöst det än låter så tänkte jag faktiskt inte så mycket på Sverige och min vanliga jul där hemma. Dagen efter var det alltså den riktiga julen här, vi åkte hem till Jamies syster som bodde typ 10 minuter från vart vi var i ett jättefint hus. Där åt vi julmat som bestod av kalkon, skinka, potatismos, någon sort majsgratäng, stuffing, masa grönsaker, lefse (något norskt som är jättepopulärt här) och min favvo i ALLA lägen- fruktsallad! Sen fanns det såklart hur mycket julgodis och kakor som helst men jag tror att alla förutom en eller kanske två sorter hade nötter i sig, men det gjorde ingenting för jag är fortfarande i matkoma efter denna helg! 

Men som sagt, jag har haft det huuuuuur bra som helst!! Nu ser jag fram emot mitt 6 dagars jullov, vi slutade klockan 1 i fredags istället för 3 och börjar igen den 3e, det är vårt jullov. Fast å andra sidan slutar vi skolan den 30 maj och börjar i september så det jämnar nog ut sig. 

Jag ska ta bilder på alla mina julklappar snart så jag kan lägga ut vad jag fick senare! 


En bild på vår familj från Thanksgiving, Jamie, Lori, Andy, Tyler, Jag, Ashley, Cayson och Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0