julkonsert och cupcakebaking

I måndags hade vi vår julkonsert i skolan, i nästan 2 timmar sjöng vi julsånger för en fullsatt teatersal. Det var faktiskt väldigt roligt och mysigt, jag gillar att sjunga. Här är nästan alla med i kören. Eller av 400 elever är väl 150 med. Vi har såklat inte alla kör på en och samma gång, det finns flera olika sorter man kan gå med i. Jag är exempelvis med i concertchoir. Jag önskar att vi hade ett sånt stort intresse för kör i min skola hemma, det skulle vara guld värt! Att ha det som lektion och inte bara en halvtimme varannan fredagsrast. Men anledningen till varför så många är med i kören detta år är även för att det är "a trip year" vilket betyder att vi åker på resa med kören i år, denna gång till Florida. Ååh det ska bli så kul!!

Igår hjälpte jag Lori att baka 90 red velvet cupcakes hon fått som beställning av en vän. Efter mycket slit hade vi 90 mer eller mindre perfekta cupcakes, jag tyckte i alla fall de såg helt underbara ut men Lori höll inte riktigt med. Men dom fick duga! Självklart var jag framme med kameran i högsta hugg så jag kan bjuda på lite bilder av godingarna! 







Kommentarer
Postat av: amanda

Hej! Jag har en fråga som jag hoppas att du kanske kan svara på. Jag funderar på att åka som utbytes student till antingen USA eller Australien men det är så svårt att välja organisation! Vilka åkte du med och är du nöjd med ditt val?

Bra blogg föresten!

2011-12-22 @ 02:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0