Mr. Chin

Det blev lite ändrade planer här om dagen och istället för att åka till the mall åkte vi och köpte en puppy. Här i USA är det inte alls lika krångligt att bli hundägare, dom säljer exempelvis hundar i djuraffären och dom kostar inte alls lika mycket som i Sverige. Vi åkte ut till Ulen som ligger 30 minuter här ifrån. Mitt i ingenstans låg huset. När ägaren öppnade dörren hoppade 5 hundar ut, oj vad mycket hundar tänkte jag. Hon visade oss till vart de andra hundarna var och när vi klev in i hundhuset fick jag en chock. Hundar ÖVERALLT i små små burar, 60 hundar hade hon sammanlagt, 60!!! 50 vuxna och 10 valpar. Den kvinnan var INTE frisk! Vi valde våran valp och sa att det var till Danielles mamma när det egentligen var till Danielle och Mariah, inte för att ägaren skulle brytt sig, hon var nog mest glad att bli av med en hund. 25 dollar betalade dom, sedan var Mr. Chin i deras ägande. Han var den enda som inte skällde och hon berättade att hon aldrig hört honom skälla heller så det var ju perfekt tyckte dom eftersom dom inte berättat för sina föräldrar ännu. Det var ju bara några timmar sedan dom hade bestämt sig för att skaffa hund i första laget. 


Jag fick äran att vara stolt gudmor till söta Mr. Chin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0