the last couple of days!

Kände att det var dags för en liten uppdatering om vad som hänt här borta under de senaste dagarna. Vi kan börja med helgen. 

I helgen åkte jag och familjen till Loris syster som bor ungefär 1 timme bort, där firade vi minijulafton tillsammans med hennes andra syskon och deras familjer. Vi spelade spel, åt god mat (gravad lax!!), tittade på film och hade det verkligen jättemysigt! Sen kom vi hem på söndagen, ut och sprang lite och sen åkte jag till Katie och hängde med henne ett tag. I måndags hände inget speciellt, skolan som vanligt, postade lite brev och paket sen på kvällen följde jag med Lori till en av hennes vänne som höll i "Bonco", det är ett tärningsspel man spelar 12 personer, vet inte hur man ska förklara men dom var i alla fall 1 man (tant) kort så jag hoppade in. Det var faktiskt inte så tokigt, dom där tanterna var helt galna! Sen i tisdags åkte jag och tränade efter skolan, sen hämtade Katie upp mig så åkte vi till the Mall för lite shopping, så nu kan jag med glädje pricka av ännu två paket från den listan! 

I dag slutade vi en timme tidigare så vi hade ingen dansträning, istället följde jag med Lori och Jamie för att pricka av deras sista julklappar och nu sitter jag här och önskar att jag kunde spola fram tiden till efter mötet jag måste gå på ikväll. Det är vår läxa i government att närvara på ett City hall möte så jag tänkte att jag lika gärna kan få det överstökat!! 

Föresten, tänkte bara passa på att säga att jag verkligen trivs bra här just nu, allt flyter på och jag är bara så glad för det jag har här men samtidigt att veta hur mycket jag har där hemma, och att allt finns kvar när jag är tillbaka. Självklart får jag hemlängtan till och från, vissa stunder är värre än andra men just nu, just nu känns det så himla bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0