En sista gång

Jag sitter här och njuter av min favoritfrukost (smoothie toppad med bär i en tekopp) en sista gång i det hus som alltid varit mitt. Det ekar tomt i alla rum och det känns inte lika hemmatrevligt längre. I detta hus har jag vuxit upp, ett hus jag känner lika bra som mig själv, en trygghet som nu tar slut. Att flytta från ett stort rymligt hus till en väldigt mycket mindre lägenhet kommer bli svårt, vart ska alla mina saker ta vägen? Mitt kära piano, hur ska jag klara mig utan det? Att inte längre kunna springa ut på baksidan, plocka jordgubbar, grilla, alla sköna utefrukostar och sena kvällar likaså, de mysiga vinterkvällarna framför brasan, allt det som alltid varit en självklarhet för mig blir plötsligt inte lika självklart. Om jag måste se något positivt ur allt detta så är det väl i så fall att man kan börja om på nytt igen, helt nya möbler och nyrenoverade rum, även att vi nu kommer bo lite mer centralt och slippa pendla flera timmar varje dag bara för att komma till stan och skolan. Nej nu ska jag forstätta ta några sista andetag i detta hus, PEACE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0