Fråga

Fick en fråga för ett bra tag sedan som jag trodde jag svarade på men tydligen inte, förlåt så mycket! 

Frågan var angående mitt personliga brev, vad man borde tänka på när man skriver ett. 

Jag kommer inte riktigt ihåg allt jag skrev men det viktigaste är att inte ljuga för att det låter bättre, tänk om värdfamiljen väljer dig på grund av din lögn, då kan det bli en otrolig missmatchning och det gör det inte lätt för varken dig eller familjen. Skriv precis vem du är, hur en vardag ser ut i ditt liv, varför du vill bli utbytesstudent, kanske något om vad du kan "ge" familjen, berätta om dina intressen. 

I mitt brev skrev jag bland annat varför jag ville bli utbytesstudent, vad jag vill bli när jag blir stor, att jag ser fram emot att lära mig om deras kultur och även kunna lära dom ett och annat om Sverige. I slutet skrev jag lite random fakta om mig själv, typ som att jag föredrar värme framför vinter och snö (ett litet förök att komma till något varmt ställe, funkade inte direkt haha) och andra saker som kan vara bra att veta, men jag minns de inte just nu. 

Jag frågade Lori vad hon tyckte var viktigt i ett personligt brev och hon svarade att det är alltid roligt att läsa brev som är väl gjorda, genomtänka men ändå får personligheten att träda fram, skriv hellre något som kan vara lite konstigt och annorlunda än något som låter bättre på pappret och sedan visar sig vara helt osant. 

Lycka till med brevet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0