Mall of America

Jahaa, så nu var världens näst största köpcenter avklarat! Wooow, träningsverken i mina ben efter helgen är inte nådig må ni tro! I lördags var vi uppe innan tuppen, vi åkte mot en otroligt vacker soluppgång i princip hela resan, obeskrivligt! Vi stannade på ett bageri för frukost, dom hade något konstigt som hette fritters, det är typ som en bulle med smak (blåbär, äpple etc.) friterad och sedan glacerad med glasyr, lika stort som mitt huvud var den, utan att överdriva! Det roliga var att de var menade för en människa också, amerikanare.. Jag tordes inte smaka den men tydligen var det väldigt gott. Väl framme på hotellet blev det lite vila innan vi tog direktbussarna till köpcentret, det första jag såg var ett gigantiskt ikea, haha, tyvärr hann vi inte besöka det men med all säkerthet blir det nästa gång! Ska nämligen tillbaka runt juletid för att se på den stora julparaden, ska bli jättekul! 

Hur som helst så drog vi igång med shoppingen direkt, massa fynd blev det! Speciellt julklappar till mina nära och kära där hemma, så nu är i princip allt de överstökat, skönt! Jag och Charlotte (en norsk utbytesstudent) shoppade tills våra fötter blödde kändes det som, vi hade hur kul som helst! När alla affärer var gjorda var klockan nästan 10 och vi bestämde oss för att besöka nöjesparken i mitten av hela centret, efter mycket slit med skåpet sprang vi till biljettståndet för att få reda på att vi hade 10 minuter på oss innan hela alltet stängde, lite besviket men vi köpte en varsin biljett och sprang iväg till en bergochdalbana, shiiiiiit säger jag bara, håret stod åt alla håll och kanter, såååå kul! 

Väl hemma på hotellet var vi vrålhungriga så vi bestämde oss för att gå ut på ett litet äventyr till Target, big mistake är allt jag kan säga! 

En god natts sömn senare satt vi på hotellfrukosten, gott gott. Hotellet var för övrigt väldigt fint, jag hade inte tid att ta bilder men det var en stor fontän i mitten av allt och det var som balkonger utanför hotellrummet, det kändes som man var utomhus fast man var inne, och där frukosten serverades såg det typ ut som ett utomhus fik i Italien eller något, svårt att förklara men fint var det i alla fall! 

Sen åkte bussen hem igen, men vi stannade på en stor outlet för ännu lite shopping, som om vi inte hade fått nog redan! Det var kul men jag köpte inget annat än ett par strumpor, haha! 

Långt inlägg men här kommer i alla fall lite bilder på vad jag köpte, minus lite grejer från Urban outfitters och själklart alla presenter! 




Två taggade tjejer, jag och meimei från Thailand! 





Charlotte är ett stort Nike-fan, haha skojar inte!! 





Favoritparfymen för ögonblicket, då min absoluta favvo tog slut för ett tag sedan, synd att Make up store inte finns här.

Ny dagbok/idébok/anteckningar- skriva av sig bok helt enkelt! Ett stort tips till alla blivande utbytesstudenter, även om jag inte skriver varje dag så är det jätteskönt att få skriva av sig ibland, få ut känslorna liksom, det har hjälpt mig mycket när jag längtat hem eller varit frustrerad eller något. 

HM, även om jag inte var den största stamkunden saknar jag deras kläder.  

Nödvändigheter

känns lite töntigt att beskriva varje bild när man klart och tydligt ser vad det är men men, gosig halsduk!

Basketsäsongen närmar sig! Taggad till 1000!



Mina nya älsklingar, hur bekväma som helst. 

Frukostbuffé, alltid en favorit!

Det roligaste på hela resan var nästan att träffa alla utbytesstudenter och kunna prata och relatera till allas känslor. Mycket drama verkade det dock vara med allas familjer, jag kände mig väldigt väldigt glad över min familj när jag fick höra allas historier. Hamnade helt klart i en toppenfamilj! Många nya vänner blev det efter denna resa, kom speciellt bra överens med en norsk utbytesstudent, Charlotte, hon var hur trevlig som helst! Förhoppningsvis kommer vi ses mer då vi inte bor allt för långt bort från varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0