betyg

4e november var den sista dagen på 1a quarter för året, så istället för att få betyg två gånger per årskurs får man det fyra gånger här. Det är nästan lite skönt för det känns liksom som att man börjar om när man får sina slutbetyg. En annan sak med betygen här är att de bedöms procentuellt vilket jag tycker är bra, då blir det liksom inget fusk eller smörande för att få bättre betyg, någon kan säkert klura ut ett sätt men jag tycker det känns mer som äkta betyg när de är samma regler för alla. Hur som helst så blev jag väldigt nöjd med mina första betyg.

Choir A
Advanced PE A
Food/nutrition A
Photography A
Algebra A-
Goverment B- 
American lit B- 

I USA är det faktiskt möjligt att få bra betyg utan att låta sociallivet lida! 

Tumblr_lpvhpxg5ld1qbypelo1_500_large


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0