Äntligen höst

Dagarna fortsätter gå otroligt fort och jag trivs bara mer om mer! Vädret är väldigt ruggigt nu, regnigt och dant och man känner att hösten är på väg. Men hösten är faktiskt en riktig favorit för det finns inget mysigare än att sitta framför en öppen brasa med dom man älskar, alla träd som ändrar färg, dricka stora mängder med te, tända ljus ÖVERALLT (i alla fall om man har min mamma), stora halsdukar och stickade koftor plus att jag fyller år då. Denna höst blir självklart inte som vanligt men jag är säker på att jag kommer njuta av den lika mycket ändå. 

I helgen skypade jag med hela tjocka släkten som var på födelsedagskalas, det kändes konstigt att prata svenska igen men det var väldigt skönt att få höra allas röster. Fick en liten tår i ögat när jag pratade med min kära mor.
I söndags var jag även i kyrkan, en annan kyrka dock som var mycket roligare. Det sjöngs sånger hit och dit men det var inga vanliga psalmer utan det var roliga, svängiga låtar om gud. Det var speciellt en sång jag tyckte stod ut, "Awesome God" hette låten och gick såhär:

When he rolls up His sleeves He ain't just puttin' on the ritz. Our God is an awesome God.
There is thunder in His footsteps and light in His fists. Our God is an awesome God.
And the lord wasn't joking when He kicked 'em out of Eden it wasn't for no reason that He shed His bood.
His return is very close and so you'd better be believin' that our God is an Awesome God. 

Tänk er en fartig poplåt, med elgitarr och sånt, där har ni låten! Jag satt och småflinade hela låten för alla tog verkligen i när de sjöng också. Sen i slutet av låten gick det runt en tjej och delade ut reflexer formade som kors till alla små barnen, kändes lite som mutning eller något.. 

Nu ska jag snart iväg på en vollyboll match, är hur taggad som helst! Jag har faktiskt packat ner kameran så några bilder kan ni få sen också! 


Såhär ser det ut på kvällarna bakom mitt hus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0