Super bowl sunday

Dagen alla amerikanare längtar efter är äntligen här, du behöver inte vara ett footballsfan för att sitta framför tvn idag, det är nämligen reklamerna och the half time show man är mest intresserad av. När det kommer till själva matchen så är det the Giants från New york som möter the Patriots från New england. Ska bli jättekul! Många har så kallade super bowl parties och själv ska jag hem till Katie. 

Imorse när jag vaknade stod det en stor skål med risgrynsgröt eller Swedish rice pudding som det heter här, mmmmmm vad gott!! Lori hade köpt ett paket och även riktigt pärlsocker, så nu blir det till att baka chokladbollar och kanelbullar igen! Gröten var föresten otroligt god! Precis som hemma, om inte lite bättre eftersom den var hemlagad! Lite kanel och socker på och jag var i himmelen. Det är konstigt det där, jag tyckte väl inte sådär jättemycket om det i Sverige men såfort det är något svenskt här så blir det en helt annan sak. Jag blir alltid så stolt när jag ser något svenskt eller hör någon låt som är svensk, typ som när vi var på Hawaii, vi åkte förbi en liten affär som hettte Swedish motors och alla vi svenskar blev helt till oss. De från andra nationer brydde sig såklart inte ett dugg, haha. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0