In the US

Det finns en hel del saker jag gärna vill göra när jag är i USA men allt beror ju på vart jag hamnar och om exempelvis skolan överhuvudtaget har tillgång till sakerna. För det första så har jag alltid varit intresserad av sport, fotboll och handboll framförallt. Men jag skulle även kunna tänka mig att prova andra saker för exempelvis handboll exisiterar tyvärr inte där. Det som står högst upp på listan är vollyboll och tennis men jag får som sagt se vad som händer när jag väl kommer dit!

När det kommer till själva inlärningen i skolan så har de inte riktigt samma system som här i Sverige, vanligast är att man själv får välja sina egna ämnen utöver tre grundämnen alla måste läsa. Så man kan säga att man får sätta ihop sitt egna schema vilket jag tycker verkar jättespännande! Nu är det så att jag åker inte till USA för att råplugga utan jag åker mer för att ha roligt och få nya erfarenheter, därför hade jag inte tänkt att välja jättesvåra ämnen som kommer kräva en massa energi från mig. Jag kommer välja ämnen jag är intresserad av och göra mitt bästa i dom istället. "Drömämnen" är för mig drama, någon form av sport, fotografi, design, musik och matlagning (Jag förstår verkligen inte varför jag valde sam-linjen i gymnasiet, haha). Men sen är det verkligen inte säkert att skolan har alla dessa, de har säkert ämnen jag tycker verkar ännu roligare! Herregud vad jag längtar just nu, jag tror jag spricker!! 

Om man bortser från skolan och tänker mer på familj och vänner hoppas jag verkligen att jag kommer till en familj som gillar att hitta på saker tillsammans och röra på sig mycket, som att hajka, titta på sport eller varför inte shoppa? Hoppas hoppas hoppas! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0