Det här med rubriker är svårt!

Mycket kan hände under en vecka. Jag har haft besök av en vän ändå från andra sidan jordklotet, Australien närmare bestämt. Vi har bland annat hunnit med ett besök ute i vackra skärgården, tittat på vikingaveckan ute på birka, grillat, gått lite vilse och självklart tagit en massa shoppingturer i stan. Eftersom vi för det mesta rörde oss i stockholms innerkretsar bestämde vi oss för att bo i min familjs lägenhet istället för att åka heeeeela vägen fram och tillbaks mellan Ekerö. Så mycket bekvämare och väldigt kul. Mindre kul var det dock när det kom till att handla mat, trots att jag arbetar i en mataffär har jag nog aldrig riktigt förstått hur dyrt det faktiskt är. Man bör nog tänka sig lite för när man handlar, det blir lätt att man bara köper skit för hur mycket pengar som helst!

När det kommer till allt som har med USA och göra så kan jag meddela att jag drar till amerikanska ambassaden på onsdag för att införskaffa mig ett visum, viktigt viktigt! Inget visum= Inget USA. Resten har jag tyvärr fortfarande ingen aning om, men jag fortsätter hålla tummarna på att jag snart ska få mitt samtal!!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0