Sjukhusbesök och grejer..

Igår åkte vi ner till Downtown Broadway för att knäppa några bilder till min fotografiläxa denna vecka. Vi gick upp på bankens tak så jag kunde ta bilder ner på gatan med all julbelysning på, det var sååååå fint. Önskar att jag tog med min vanliga kamera så jag kan visa hur det såg ut men jag kommer säkerligen åka tillbaka dit så det får bli lite senare bara! Kameran vi har i fotografi är en gammal gammal kamera som bara tar svartvita bilder, det är jättehäftigt och vi gör hela framkallningsprocesse själva, från de negativa remsorna till själva fotot. Jag älskar det verkligen! Det ända som är jobbigt är att man inte kan se hur bilderna ser ut direkt, och man kan inte radera om det skulle bli en dålig bild.. Men hittills är jag riktigt nöjd! 

Angående rubriken så slutade min kväll på sjukhuset igår. Efter fotandet så gick vi till ett fik där jag tog en kaka. I kakan var det jordötter trots att jag både läst innehållsförtäckningen två gånger och frågat kassörskan.. Min hals svullnade upp så jag kunde inte andas och jag spydde flera gånger så vi åkte in till akuten. På sjukhuset blev jag väl omhändetagen och dom var väldigt snabba med att hjälpa mig, ingen väntetid alls! Jag fick mängder av medicin och det var sladdar och sånt överallt, sen fick jag sömnmedicin och vet inte riktigt vad som hände. Hur som helst så mår jag som vanligt igen nu, fick mediciner med mig hem som jag måste ta i fem dagar framöver och har även en spruta nu som jag kan ta om det häner igen. Min förra var gammal så jag tog inte med den hit, smaaart.. Men på ett sätt var det bra att detta hände mig, tänk om någon stackare som varit ännu mer allergisk skulle smakat, då kanske den människan skulle dött. Så vem vet, kanske räddade jag ett liv :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0