Snälla söta rara?

Kan någon vara snäll och skicka ner en skål med fil, cornflakes och russin till mig typ nu kanske? inte? snälla? Jag vet inte varför men i flera dagar har jag gått och tänkt på detta, väldigt konstigt eftersom det inte direkt var det jag skulle äta i första hand om jag nu var i Sverige, men men. JAG VILL HA DET NU!
På tal om mat så kan jag berätta om lite andra saker jag saknar.

På första plats kommer definitivt vatten! Vi är aldeless för bortskämda med vårt kranvatten hemma i Sverige kan jag tala om för er, så njut! 
Ibland saknar jag godis, de har väldigt konstigt godis här men som tur är så hittar jag ibland ett litet paket med godsaker i brevlådan, det tackar jag mycket för och är alltid väldigt uppskattat! 
Bröööööd, här är brödet vitt, luftigt och man kan ha ute en limpa i flera flera veckor utan att det blir gammal. Jag saknar surdegsbröd, rågbröd, knäckebröd, men det sistnämnda kan man hitta i vissa affärer här, till och med av märket Wasa! 
Jag kommer inte på något mer just nu men det finns massa saker jag saknar. En grej jag verkligen saknar är dock att bara kunna gå in i en affär och veta precis vad man vill ha, köpa precis vad man är sugen på utan att det ska vara så jobbigt med hundra olika saker av samma sort att välja på! 

När högtiderna drar igång kommer jag sakna sån mat också, köttbullar kan man göra själv men det blir lite svårare med prinskorv, julskinka och allt som hör till julen ni vet! Fast sill och janssons klarar jag mig bra utan!

photo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0