Thanksgiving

I torsdags var det alltså thanksgiving här i staterna, det finns ett passande ord att koppla ihop det med och det är MAT. Mat mat och mat, överallt! Det var verkligen en upplevelse kan jag tala om. Familjen var samlad och vi hade jättemysigt tillsasmmans. Efter maten blev man jättetrött så de flesta tog en liten nap, sen spelade vi sällskapsspel och åt lite mer, haha. Det bästa med hela thanksgivingen var när klockan blev 12 för då började black friday! Shopping shopping shopping, mycket bättre än maten om ni frågar mig! Folket blev som galna, sprang runt och greppade tag i allt de kunde och det var kaos i princip överallt, vissa hade köat flera timmar för att spara kanske 50 kr, haha. Men det fanns även mycket fynd, på elektronikgrejor och liknande kunde man spara flera 1000 om man hade tur. Jag köpte inte jättemyckte men är ändå nöjd med vad jag lyckades få tag på, mest julklappar faktiskt. Imorgon skickar jag hem ett stoooort paket till Sverige, håller tummarna på att det kommer fram lagom till jul. 








Detta är långt ifrån all mat, och jag glömde att ta kort på pajerna, smaart.. Längst ner ser ni min favorit, fruktsallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0