@ babs'

Imorgon bär det av en bit norrut för att hälsa på några släktingar, jag har fått i uppdrag, eller snarare blivit beordrar att ta med mig kokosbollar, eller "the-N-word-you-can-only-say-in-the-closet-balls" som de så fint har döpts till här, och "swedish pancakes". Loris brorson Bo är helt föräldskad i båda dessa (delikatesser?) så det tar jag med glädje med mig till honom! 

Hur som helst, jag och Lori tog oss ner till Downtown Fargo i morse för lite kaffe på babs', eller te för min del.. Jag var sugen på en vanligt hederlig fullkornsscone men när jag frågade efter en sådan stod kassörskan där som ett frågetecken och trodde jag var galen eller något, hon visade istället upp deras scone-sortiment och de hade allt ifrån chocolate chip till caramelefudge, alla toppade med frosting så det var mer som en efterrätt än frukost.. Detta är typiskt amerikansk ska jag tala om för er, de kan aldrig nöja sig mer något, de måste alltid ha i massa tillsattser och göra allt over the top.. Vi borde komma på en bra översättning till order lagom så vi kan förklara för dom att LAGOM ÄR BÄST! Meeen, jag lyckades köpa en cinnamonscone och den var mycket god!  

Ha det!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0