Grades

Generellt så tycker jag skolan här är lättare än i Sverige, det kan vara för att jag inte känner av samma prestationångest av att få toppbetyg hela tiden då detta år inte räknas i Sverige. Jag är inte här för att plugga men självklart vill jag inte faila helt. Jag valde ämnen jag har ett intresse för, som jag visste att jag inte skulle trötta på, inte ämnen jag måste ta inför min framtid, men min organisation hade en regel på att jag måste läsa ett visst antal "riktiga" ämnen så som matte, engelska etc. Men på ett sätt var det bra, jag vill ju inte vara helt bakom flötet när jag väl kommer hem!

Hittills ser mina betyg ut såhär;

Algebra- B

Choir- A

Photography- A

American Lit- B-

Advanced PE- A

Food/nutrition- A

Goverment- C+


Summering; Ett helt okej resulat enligt mig, jag är nöjd! Men sen ska ni veta att proven här är MYCKET lättare, för det mesta är det 1-X-2 frågor, ringa in rätt svar och en ordbank i slutet av provet, utan det skulle mina betyg sett ut på ett helt annat sätt haha så inte klagar vi för det inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0