First day of high school!

Så idag var min första dag på high school, en väldigt annorlunda men rolig upplevelse! Lite stressigt att bara ha 4 minuter mellan varje lektion när man inte har någon som helst aning om vart man ska men det gick hur bra som helst, de flesta visste att jag var utbytesstudenten på skolan så de visade mig vägen och sånt. Jag har redan några favoritämnen och några mindre favoriter. På toppen ligger Choir, foods och photography, de alla är hur roliga som helst! Om man jämför USAs system mot vårt skolsystem så föredrar jag hittills det vi har här, i Sverige har man längre lektioner men kanske två gånger i veckan, då glömmer man lättare bort det man lärt sig tidigare i veckan medans man här har cirka en timmes lektion varje dag. 

Hur som helst, lunchen var väldigt stressig, vi får 30 minuter på oss och då ska vi stå en låååååång kö, hitta ett bord och äta, bara kön tog idag 20 minuter så jag hoppas verkligen det inte är så varje dag. 
När det väl var dags att åka hem skulle jag ta skolbussen, lite krångligt att hitta vilken jag skulle ta men jag hittatde min tillsist. Tyvärr gick den bara till Dilworth och där ifrån är det typ 6 miles (1 mile= 1,6 km) hem så jag skulle ta en anslutningsbuss som bestämde sig för att inte komma. Jag fick i alla fall gå den biten hem och cirka halvvägs kör ju självklart bussen förbi mig, haha. Men men, nu är jag hemma i alla fall och längtar faktiskt redan tills imorgon! 

Hoppas allt är bra med alla andra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0