Helg

Ännu en helg har börjat och jag känner att tiden nästan går för fort just nu. Så mycket som händer att jag knappt har tid att andas in det. Har precis kommit hem från en härlig springtur i vårvädret vilket kanske inte är det vanligaste i Februari, men jag klagar inte!! Igår var jag på bio och sedan ute och åt på en jättegod mexikansk restaurang. Det finns så otroligt många restauranger här i Fargo/Moorhead, man kan helt ärligt gå ut och på olika restauranger varje kväll i ett år utan att gå på en restaurang två gånger, det finns alltså över 365 restauranger plus alla kedjor som Subways, Mcdonals etc. Är inte det lite sjukt? Det jag gillar med restauranger här i staterna är att servitörerna alltid är så trevliga och snabba, så fort de ser ett tomt glas fyller de snabbt på det (gartis påfyllningar), de kommer alltid och frågar om allt smakar gott och om vi behöver något och sånt. Samma i affärerna, arbetarna frågar alltid om man behöver hjälp och sen när man kommer till kassan undrar dom om man hittat allt okej. En annan sak som är annorlunda är som här omdagen när jag var och handlade, när jag kom till kassan för att betala letade kassörskan upp en kupong och det slutade med att jag fick varorna för 30 % billigare, det är service det! ;) 

Idag är det söndag, jag skrev detta inlägg igår och trodde det kom upp men bara halva var kvar så jag fick skriva om det.. Hur som helst, igår jobbade jag i skolans kiosk för det var basketturnering och vi håller på att tjäna ihop pengar inför skolkörens resa till Florida i Maj, ska bli såååååå himla kul!! Imorgon är det Presidents day här i staterna vilket betyder ingen skola, och på fredag har vi studiodag så det blir en tredagars helg följt av en tredagars skolvecka följt av ännu en tredagars helg! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0