Nedräkning

Idag är det exakt 100 dagar kvar tills min underbara familj befinner sig här i Minnesota med mig! Vi kommer stanna här i 5 dagar så jag kan visa dom allt jag har varit med om vilket ska bli hur kul som helst! För även om man försöker att förklara hur saker och ting ser ut och vad man varit med om så går det inte riktigt att föreställa sig för ens man har sett det med egna ögon! Den 5 juni åker vi vidare till LA där vi bland annat kommer bila ner till till San fransisco och förmodligen ta en dag/natt resa till Las vegas. 9 dagar senare åker vi till New York där vi spenderar våra sista 4 dagar i staterna. Så den 18 juni är mitt äventyr slut och jag åker hem till Sverige igen. Skönt, sorgligt, spännande, tråkigt.

Jag vet inte, alla känslor på samma gång! Det känns lite som om jag börjar om i Sverige också, nya boenden, ny klass, samma vänner såklart, snart 18 år, mycket kommer bli annorlunda. Inte minst sagt jag själv, jag tycker i alla fall att jag har förändrats som människa, förhoppningsvis till en bättre sådan! Jag har sett så mycket mer, upplevt saker jag aldrig ens kunde föreställa mig I Sverige, jag har andra värderingar, slösar inte tid på småsaker längre, kort sagt ser jag väl mycket med andra ögon. Jag har lärt mig vad jag anser vara viktigt i mitt liv, jag har äntligen lite mer förståelse om vad jag vill göra i framtiden även om jag har alla möjligheter i hela världen. Jag ser fram emot att få komma igång och göra allt det där, men nu fokuserar jag på mina sista 100 dagar här i USA eller sista 100 dagarna innan jag går tillbaka till att vara mina föräldrars lilla flicka igen, det ska ända bli lite skönt att inte behöva vara helt självständig hela tiden, trots att jag är otroligt stolt över hur bra jag faktiskt har klarat av det! 

Något som är säkert är att det kommer bli så himla skönt att vara tillbaka i vackra underbara Stockholm igen! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0