kanelbullar

Jag har velat baka kanelbullar i en evighet nu så igår tog jag helt enkelt tag i saken! Här är det typ omöjligt att hitta jäst annat än torrjäst så det blev ett himla pyssel att få degen att jäsa men det fungerade till sist. Halva satsen gjorde jag vanliga kanelbullar med och andra halvan ville Lori göra till caramelbuns, kanelbullar bakade i en karamellsås. Jag har inte hunnit smaka några ännu men det saknas typ 10 redan så jag får skynda mig!
Det är föresten vår här i Minnesota nu!! 8 grader och strålande sol, ska ut och springa snart. I veckan ska det bli upp emot 20 grader, I MARS! himmel.. Idag ställdes även klockan om, jag sov till 11 men det blev ju 12 så jag sov nästan bort halva dagen.. Jag hatar att sova länge, det känns som ett sånt slöseri. Sova kan jag göra när jag är död.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0