Påskris och kubb

Jag berättade om ett jätteroligt utespel vi spelar varje vår/sommar, nämligen kubb! Min värdfamilj har varit i Sverige tidigare och besökt deras första utbytesstudent som även jag hann träffa innan jag åkte hit eftersom vi bor 5 minuter ifrån varandra. Världen är bra liten ibland! Hur som helst så visste dom vad jag pratade om och hade spelat det varje kväll när dom var i Sverige. Så när vi kom hem i söndags åkte jag och Lori till Menards och köpte träpinnar, sen åkte vi hem och gjorde oss vårt eget kubb. Så himla kul!! Vad är en sommar utan kubb liksom? Så nu har vi spelat kubb varje kväll sen dess och det är så himla roligt. Känns extra bra när man gjort allt själv, från grunden, då blir man stolt! Inte för att det var svårt att såga några träpinnar men ändå, det är grejen att man gjort något helt själv.

Jag berättade även om hur en svensk påsk kan se ut och jag visade lite bilder på påskris och sånt, så vi tog lite fjädrar och pinnar och gjorde vårt eget lilla "Swedish easter tree". Det står nu ute på verandan så fint! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0