Prom

Okej så i lördags var det dags för min skolas Prom, gick upp vid 8 för att börja förbereda mig. Halv 10 hade jag min håruppsättningstid och vid 11 var det make up. Jag ville ha lockigt hår pinned up in a messy bun with curls hanging down. Blev ganska nöjd :) Vid 1 hämtade min promdate upp mig, vi tog lite bilder och sen åkte vi till Concordia college för att ta mer bilder med några andra par. Sen åkte vi till Macys hus där alla Seniors skulle ta gruppbilder, och sen till Jennys där alla Juniors tog gruppbilder. Sen åkte vi till skolan, tog mer bilder, åt middag och sen var det dags för the grand march. Jag var så himla nervös men det gick bra och var faktiskt superroligt! Klockan 9 började själva dansen och höll på till midnatt, sen åkte vi hem, bytte om och klockan 1 började Postprom. Det var typ det roligaste på hela balen. Det fanns tre stora hoppborgar, hinderbanor, spel och massa sånt! Vid tre kom en hypnotisör dit, det var nog bland det roligaste jag sett! Så himla häftigt att han kan få folk att göra saker bara sådär. Ungefär 20 seniors fick gå och sätta sig på stolarna uppe på scenen. Han fick dom att somna, och sen började dom göra massa saker. Skolans biffigaste och snällaste kille trodde han var en fyra år gammal balettdansös så han hoppade runt där framför alla. Taylor glömde bort numret 2 så när han skulle räkna sina fingrar hade han 11 och fick panik. Alyssa glömde bort numret 7 så när dom räknade tillsammans skrattade dom åt varandra för dom båda trodde den andra inte kunde räkna. Cassie trodde hon var skrattpolisen och gick runt i publiken och gav dom böter för att det var olagligt att skratta i detta land, samtidigt som en annan kille gick bakom henne och luktade henne i armhålorna för det var den bästa doften han visste. Jag kan inte ens beskriva allt, men jag har inte skrattat så mycket på väldigt väldigt länge! Hade typ träningsverk i båda kinder och mage efter, haha! 

Postprom slutade vid 5-6 tiden på morgonen, jag åkte hem men jag var faktiskt inte trött, istället började jag hjälpa Lori lite med maten och sånt, det var nämligen morsdag här igår så vi hade lite speciell mat igår, gott var det! Vid 10 var jag så trött så jag visste inte ens vart jag tagit vägen, jag gick och la mig men jag sov bara till 1. 

Idag är jag inte i skolan, jag ska åka och röntga min stortå jag förmodligen bröt igår. Klumpig som jag är + hur trött som helst skulle jag gå ut och sätta mig med dom andra, med datorn i famnen ramlade jag på min stor tå, eller den vek sig så jag fick all vikt på den, jag tog i alla fall emot mig med händerna denna gång, så inga utslagna tänder vilket alltid är bra! Hur mycket jag än ville skratta åt det hela, kan tänka mig hur roligt det såg ut, så fylldes mina ögon med tårar i alla fall, jag hatar när det händer, jag vill alltid skratta åt det onda men ibland går det helt enkelt inte. Tån är i alla fall dubbelt så stor som den andra plus blå/lila och orörlig. Så vi får se vad som är fel med det. Förhoppningsvis är det bara en stukning, har ingen lust att gå runt med gips eller vad man nu får i flera veckor, nej vi får hoppas på det bästa! 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0